• BIST 3.392,13
  • Altın 1012.92
  • Dolar 18.507
  • Euro 18.2337
  • İzmir 17 °C

Yılan Oynatıcısı Müze'de

Yılan Oynatıcısı Müze'de
Eczacıbaşı Sanal Müzesi, “Yılan Oynatıcısı” (1907) resminin 100. yaşında, sanatçı Henri Rousseau’nun resimlerinden oluşan 60 dijital imgelik bir sergiyi, 25 Temmuz’dan itibaren sanatseverlere sunuyor. Yaşarken resimleri ciddiye

100 YILLIK 'YILAN OYNATICISI' SANAL MÜZE'DE

Eczacıbaşı Sanal Müzesi, “Yılan Oynatıcısı” (1907) resminin 100. yaşında, sanatçı Henri Rousseau’nun resimlerinden oluşan 60 dijital imgelik bir sergiyi, 25 Temmuz’dan itibaren sanatseverlere sunuyor. Yaşarken resimleri ciddiye alınmayan, hatta alay konusu haline getirilen Rousseau, ancak ölümünden sonra hakettiği ilgiyi gördü. Picasso, Léger ve Kandinsky gibi sanatçılar tarafından dehası hemen farkedilen Roussaeu’nun gizem dolu resimlerine serginin küratörlüğünü üstlenen İdil Ergün’ün hazırladığı bir de metin eşlik ediyor.

Serginin küratörü İdil Ergün, Rousseau hakkındaki düşüncelerini şöyle dile getiriyor: “Rousseau’nun ölümünden sonra,“Yılan Oynatıcısı” özellikle sanatçılar arasında bir hayli ün kazanmıştır. Rousseau’nun resimleri, konu ve üslup bakımından klasik tarzla kıyaslanınca alışılmadıktır. Bu durum sadece ‘Yılan Oynatıcısı’ değil, ‘Rüya’ ve ‘Havva’ adlı resimlerinde de özellikle dikkat çekmektedir. Bu resimlerde mitoloji ve/veya aklın ilkel hali üzerine odaklanan bir zamansızlık duygusu hakimdir. Resimler bir açıdan da masumiyete dönüşü yansıtmaktadırlar ve ‘günlük hayatın sınırlamalarının ötesinde’ bir konumdadırlar. Oryantalizmden etkilenen “Uyuyan Çingene” (1897) adlı resimdeki mizansen gerçeklikten öte bir fantaziyi veya “Rüya” (1910) adlı resminde olduğu gibi bir düşü resmeder. Burada aksettirdiği güncel bir durum değil daha çok ‘düşlenen bir gerçeklik’tir. 1899 yılında yazdığı “Rus Yetiminin İntikamı” adlı kısa oyun bu tablonun yazılı şekli olarak algılanabilir; “nasıl da kavurucu bir sıcak. Senegal’de veya benzeri egzotik ülkelerden birindeymiş gibi hissediyorum, sanki etraf rengarenk ağaçlarla, sınırsız ormanlarla kaplı, ormanda yaşayan korkunç yamyamlar ve vahşi canavarlarla dolu.” Rousseau ilkel aklı modern olanla ilişkilendirir. Düşleri saldırıya geçen, vahşice öldüren yabani canavarlar ile doludur. Belki de bu insan aklının ham, seyreltilmemiş ilkel haline bir göndermedir. Sıradan yaşantıda insanoğlu gelişmiş ve daha sofistike yaratıklara evrilmiş olarak kabul edilmesine rağmen, düşlerimiz derinliklerde saklı, gizli dünyamızı açığa çıkarır. Rüyalar bize reddedemeyeceğimiz özümüzü hatırlatır.”

 “Henri Rousseau ve Düşlenen Gerçeklik” adlı sergiyi www.sanalmuze.org internet adresinde gezebilirsiniz.

  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0533 557 8894